Thursday, November 21, 2019

Aku pasti bisa membuat mu membusuk bagai luka bernanah!

Cerita indah mu membawa air mata,
Lendir pekat mu membawa petaka,
Ku tahu aku hanya target jadah mu!

Cacat telah kau permanent kan,
Ke tergantung an telah kau garis kan,
Duka maaf telah kau biasakan,
Ku tahu aku hanya boneka busuk mu!

Terseok dalam setiap langkah,
Memandang langit seolah tak bertuan,
Kau hadir disaat kuinginkan tapi tidak untuk meninggalkan kepingan perasaan,
Bersiap lah wahai nestapa bercerita untuk mengemis bersama derita mu!

Disini ... di dunia ini.
Aku tidak pernah mati,
Aku bukan mahluk mati,
Aku sudah pasti bangkit !
Mengejar mimpi laksana sautan parkit yang tidak pernah mati!

Selamat tinggal derita!,
Selamat tinggal lendir jadah!,
Aku pasti bisa membuat mu membusuk bagai luka bernanah!

Jakarta 21 November 2019
Steeve Haryanto


No comments: